Dom do remontu na sprzedaż – zamień 5 najczęściej popełnianych błędów w zalety!

Dom do remontu na sprzedaż to nie lada wyzwanie, zwłaszcza jeśli nieruchomość ma być sprzedana szybko i z zyskiem. Bardzo dużo zależy od atrakcyjności nieruchomości, tego, gdzie jest położona, czy okolica jest dobrze skomunikowana, czy lokal posiada dodatkowe atuty, jak piwnica czy garaż, a także czy układ domu jest zachęcający. Ważnym jest również, aby sprzedając nieruchomość pamiętać, że kupujący będzie musiał na samym początku włożyć dodatkowe środki na doprowadzenie nieruchomości do stanu, w którym będzie mógł w nim zamieszkać. To z kolei może wpływać na opóźnienie decyzji zakupowej, co dla sprzedającego wiąże się z dłuższym czasem oczekiwania na finalizację transakcji.

Mieszkania do remontu sprzedają się wolniej nie tylko ze względu na wkład, jaki kupujący muszą ponieść, zanim wprowadzą się do domu, ale także z powodu błędów popełnianych przez sprzedających, a tych widzieliśmy już w naszej pracy wiele. Jeśli zatem zamierzasz sprzedać nieruchomość do generalnego remontu zapoznaj się z 5 najczęściej popełnianymi przez sprzedających błędami, które można skutecznie przekuć w zalety.

  1. Przygotowanie domu do sprzedaży

Obecnie nie wystarczy ustalić cenę, zrobić zdjęcia i wystawić ofertę na portalu ogłoszeniowym. Konkurencja w branży nieruchomości jest spora, dlatego na samym początku warto przyjrzeć się mieszkaniu. Przede wszystkim warto poprosić o pomoc specjalistów, którzy zajmą się oceną stanu technicznego domu. Ocena rzeczoznawcy majątkowego będzie przydatna, aby zdefiniować niezbędne prace remontowe, które podniosą wartość nieruchomości, ale także sprawią, że będzie ona wyglądać atrakcyjniej w oczach kupujących. Ocena stanu technicznego nieruchomości oraz prace kosmetyczne pomogą także w ustalaniu ceny sprzedaży.

Skoro mowa o kosmetyce przed wykonaniem zdjęć w domu należy go uporządkować, a także usunąć z pola widzenia wszystkie elementy związane z życiem prywatnym sprzedającego. Ramki ze zdjęciami, suszące się w tle pranie, czy dziecięce zabawki – często widujemy takie ogłoszenia i z doświadczenia wiemy, że nie cieszą się one zbytnią popularnością.

Uporządkowanie domu, usunięcie przedmiotów personalnych, drobne naprawy, czy remont są czasochłonne, nie wspominając o późniejszym przygotowaniu ogłoszenia oraz wizytach osób zainteresowanych. Jeśli zatem oszczędność czasu jest dla Was priorytetem warto skorzystać z usług home stagingu, czyli profesjonalnego przygotowania domu do sprzedaży, z profesjonalnej sesji fotograficznej, a także usług pośrednika, który jest specjalistą, ma doświadczenie i wie, w jaki sposób przedstawić i opowiedzieć o nieruchomości, aby ta zyskała na atrakcyjności.

2. Nieadekwatna cena

Bez względu na stan nieruchomości na sprzedaży domu każdy chce zarobić. Jednakże tak, jak już wspominaliśmy wycenę nieruchomości, która wymaga generalnego remontu, najlepiej pozostawić rzeczoznawcy majątkowemu. Dlaczego? Lokale, które wymagają remontu, bardzo często mają zawyżoną cenę, która zniechęca potencjalnych nabywców. To z kolei wydłuża czas sprzedaży domu, gdyż kupujący patrzą na niego, jak na inwestycję, w którą poza kwotą kupna będą musieli wliczyć koszty związane z remontem oraz zakupem mebli czy wyposażenia. Może się wówczas okazać, że łączny koszt zamieszkania w domu do remontu okaże się być poza ich zasięgiem.

Podobnie negatywnie są odbierane nieruchomości, których cena jest zaniżona. Brak zainteresowania ofertą często powoduje, że sprzedający obniżają cenę, oczekując większego zainteresowania swoją ofertą. Niestety niska cena nieruchomości wzbudza podejrzenia, że poza opisanymi w ogłoszeniu mankamentami kupujący mogą napotkać inne np. prawne problemy związane z danym domem.

Profesjonalna wycena ma jeden znaczący atut – zarówno sprzedający, jak i kupujący otrzymują rzetelną informację o wartości domu, gdzie cena uwzględnia aktualną sytuację rynkową.

3. Szybka sprzedaż

Oczekując szybkiej sprzedaży, sprzedający niejednokrotnie narażają się na frustrację i niezadowolenie. Sprzedaż domu, który wymaga remontu to wyzwanie, a jeśli jego metraż przekracza 150 m², można być niemal pewnym, że należy uzbroić się w cierpliwość. Należy pamiętać, że ogłoszenie musi trafić na odpowiedniego nabywcę, który z pełną świadomością zdecyduje się na zakup. Oczywiście dużą rolę odegra tutaj to, w jaki sposób ogłoszenie zostanie opisane. Jeśli jednak przez kilka miesięcy nie udało się sprzedać domu do remontu, warto skontaktować się z biurem nieruchomości, które na co dzień wspiera sprzedających w tego typu przedsięwzięciach.

4. Zalety nieruchomości

Uzbrojenie się w cierpliwość, przygotowanie mieszkania do sprzedaży i ustalenie adekwatnej ceny to niewątpliwie połowa sukcesu. Przejdźmy zatem do tematu przygotowania ogłoszenia, ponieważ z naszego doświadczenia wynika, że wielu sprzedających nie wie, jak atrakcyjnie opisać sprzedawaną nieruchomość, zwłaszcza kiedy wymaga ona znaczącego remontu.

Niezwykle istotne są zdjęcia i rzuty domu. To dzięki nim kupujący jest sobie w stanie wyobrazić, jak może wyglądać jego dom marzeń, jak zaaranżuje przestrzeń, rozstawi meble i dodatki. W samej ofercie należy także uwzględnić podstawowe informacje dotyczące metrażu, ilości pokoi, dodatkowych przestrzeni, jak garaż, piwnica czy ogród, liczby pięter, lokalizacji, ceny i możliwości jej negocjacji. Jednak, chcąc zachęcić i zmotywować kupca do pełnego zapoznania się z ofertą, a w jej efekcie obejrzeniem nieruchomości, warto rozbudować opis, w którym nie tylko zostanie szczegółowo opisany stan techniczny domu, ale który będzie zachęcał do wyobrażenia sobie, jakie możliwości niesie zainwestowanie właśnie w tę konkretną nieruchomość. Warto podkreślić, że np. w domu panuje cisza, więc jest idealny, aby zrelaksować się po pracy, okna są duże, więc mieszkanie jest jasne i gości w nim sporo słońca, że w ogródku można organizować przyjęcia dla rodziny i znajomych, a sypialnie sprzyjają wypoczynkowi.

Nabywcy dość wnikliwie analizują ogłoszenia, dlatego warto poświęcić ich napisaniu nieco więcej czasu, a nawet zatrudnić biuro nieruchomości, których pracownicy zajmują się opisami marketingowymi, zachęcającymi do zakupu.

5. Sabotujesz sprzedaż domu

Udało się, znalazła się osoba zainteresowana obejrzeniem, a może nawet zakupem domu do remontu. Co może pójść nie tak? W zasadzie wszystko, więc tak samo, jak należało zadbać o wycenę, odpowiednie zdjęcia i atrakcyjny opis, również do wizyty potencjalnych nabywców warto się przygotować.

Przede wszystkim należy pamiętać, że kupujący sami dostrzegają mankamenty domu, więc nie ma potrzeby opowiadania im, że ogrzewanie nie działa, w pomieszczeniach łuszczy się farba, a rury wymagają wymiany. Jeśli zdecydowali się po przeczytaniu ogłoszenia obejrzeć dom to znaczy, że są zainteresowani inwestycją. Oczywiście nie należy zatajać mankamentów domu, jeśli potencjalni kupujący o nie zapytają lub gdy poproszą o listę rzeczy, które należy wyremontować.

Jeśli jednak sprzedający oprowadza odwiedzających po domu, należy skupić się na przedstawieniu korzyści, opowiedzieć o zaletach lokalu, jego mocnych stronach, a nawet podpowiedzieć, jak można zaaranżować przestrzeń.

W mediach społecznościowych możemy znaleźć sporo inspiracji, przekonać się, jak z domów, które niektórzy uznają za ruinę, inni wydobywają piękno. Materiały tego typu są nie tylko popularne, ale pokazują, w jaki sposób dom do remontu może stać się prawdziwą perłą w okolicy.

Stosując się do powyższych wskazówek można przy nieco większym nakładzie pracy i poświęceniu nieruchomości czasu stworzyć wspaniałe ogłoszenie, które przyciągnie inwestorów gotowych przeprowadzić metamorfozę nieruchomości. Jeśli jednak oszczędność czasu jest priorytetowa, a domem do remontu najlepiej, żeby zajęli się specjaliści, wówczas zachęcamy do kontaktu. Sprzedamy Twoją nieruchomość, szybciej niż myślisz.

Jak zyskać maksymalnie ze sprzedaży  >WIĘCEJ<

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.